trip.

nu är vi hemma från våran lilla minisemester.
vi åkte till leksand i måndags för att gå på leksands sommarland och tälta på en satans stor camping. det var rätt roligt faktiskt, och svempa hade köpt ett tält som var lika stor som en husvagn. det såg rätt roligt ut och alla som gick förbi fick stora ögon.
igår packade vi ihop v¨ra grejer för att bege oss till borlänge för att köpa en massa kläder och skor. hittade en hel del grejer faktiskt, nästan allt som jag behövde för en gångs skull. efter en heldag på kupolen började vi vår färd hem, som tog tvärstopp när vi kom till rättvik. vi stod i kö i  ca 2h och 40min innan vi ens hade kommit in i rättvik, så väl där stannade vi och fikade hos sonja och ove för att sedan krångla oss ut igen. vi kom hem vid två inatt och då stupade hela familjen i säng. idag vaknade jag först, igen. så jag har donat på lite här hemma och packat upp.

i won't turn around

tältning.

i fredags åkte vi och tältade, riktigt mysigt var det. grillade hela kvällen, och solade o badade dagen efter. när jag kom hem var jag helt slut och sov i några timmar. det blev en rätt tidig kväll och därför även en tidig morgon. men det är faktiskt härligt.

thinking this is the life

enough.

nu är det bara lite drygt en halvtimme tills jag slutar mitt sommarjobb. faktiskt så känns det nästan lite konstigt att man inte ska logga in på någon telefon, sap eller liknande igen. haha, vad tragiskt, här sitter jag och tycker det är konstigt att jag inte ska jobba nåt mer. men vad tusan, jag kommer ha fullt upp ändå, min sommar kommer bli den bästa!
vi sommarjobbare som slutar har till och med fått en fin blommis idag. och faktiskt så hoppas jag att man får sommarjobba här nästa år med. för det har gått bra, förutom de första samtalen då vill säga..

well, don't you worry baby

på banan.

nu har världens bästa ebbis fixat så att resan kostar som den ska. WIHOO säger jag bara!
sista dagen på jobbet, det är fint väder, vi får lön, vi ska tälta, och resan är klappad och klar. kan det bli bättre?

every night and day

jävla er.

nu har ebba beställt resa till oss. MEN det blev ännu 400kr dyrare än vad det stod på hemsidan. jävligt roligt.. från 3500kr till 5000kr. jag kan inte säga att jag gillart precis. jävla apollo.

it felt so wrong
it felt so right

kanske.

idag bokar vi förhoppningsvis en resa till bulgarien, sunny beach, om allt går som planerat vill säga. det har varit lite krångel om olika hotell hit och dit men nu har vi hittat ett nytt som verkar vara perfekt! hoppas bara att sara och ebbis vill ta det här hotellet också.

idag är det näst sista dagen på jobbet, och det känns otroligt skönt. imorn slutar vi och det kommer firas med tältning i härjeåsjön. PERFA!

that's all i need

bäs.

igår var vi som sagt hos sara, och det gick väl lite sådär med våran planering.. det är så mycket som är oklart, allt är så osäkert. ska vi få bo på samma hotell, eller kommer vi få bo flera mil ifrån varandra? kommer vi i så fall behöva lämna hotellet dagen innan med tanke på att flyget går så tidigt? osv osv....
jaja, efter besöket hos sara gick jag till jonathan och var där ett tag, sen åkte jag hem och var stressad för allt och ingenting.
något som ä bra är i alla fall att trond har fixat sånt där så han kan ringa till mig jättemycket nu.

the broken clock

closer and closer.

idag ska jag, ebbis, karin och anna hem till saris för att planera våran utlandsresa. wihooo, vad skoj vi ska ha det! och kanske blir det lite planering för helgen också om våran tältning, vem vet, liksom.
plus att jag ska köpa mat från thaivagnen, bara det inte är stängt idag igen, för då tror jag att jag dör.

and neither sin nor evil
could change how i feel inside

down.

något jag verkligen hatar är när folk är ledsna och man är för långt ifrån dem för att kunna trösta på riktigt. för långt ifrån för att kunna hålla om dem, och säga saker som gör dom glada igen.

i tried my best to be guarded
i'm an open book instead

mållinje.

i helgen gick härdalsyran av stapeln, och jag har haft det trevligt.
i fredags slutade jag tidigare på jobbet och åkte hem för att ställa mig iordning osv. hann med att åka två karuseller innan det var dags att ställa sig i grillen för ett arbetspass, som faktiskt gick fort. när hela galejet slutat var jag tvungen att stanna kvar o städa innan jag fick gå hem och sova.
och i lördags var det marknad som gällde.. fast det var jävligt klent med grejer, så det blev inte att man var där allt för länge. sov i några perioder på dagen innan det återigen var dags att ge sig ut. källen spenderades mestadels i karuseller med både den ena och den andra, och nere på fotbollsplan där det var deeptalk för hela slanten som gällde. vid två-tre tiden gick vi till stina där vi var till fem. sen tog jag, mattlars och dassis oss en promenad genom vår kära by. stupade i säng vid halv sju och vaknade halv tre idag. har bara ätit en massa och kollat på film. carro och josse har åkt hem idag också, och nu mina vänner små, nu har jag bara en vecka kvar på jobbet! WIHOOOO säger jag bara

just ja.. igår fick jag ca 100 myggbett på mina ben. det klias utav bara helvete! jag hatart

share the night

i olika former.

jag fick världens sötaste kund nyss! åh, herregud vad snäll han var. han tyckte att jag var jättettrevlig och sa en massa bra saker och jag blev nästan lite kär i karln bara för det.
haha, happy-helena!

pictures of you.

rainy day.

på nästan hela bykampen igår så regnade det, lite tråkigt.. men men.
och mitt munsår som jag fick i förrgår har blivit ännu större, och det gör så jävla ont! bultar typ..

but it's you that's coursing through my veins

wow.

det var en kund som ringde in till martin, och som var JÄTTENÖJD över min braiga service som jag hade gett honom. mahahha,
nu längtar jag till bykampen, minsann

keep on

dålig start.

den här veckan började dåligt. jag har bytt plats på jobbet, det är helt mörk och jag har ingen lampa. plus att jag inte sitter bredvid cecilia längre, min telefon är galen och dataskärmen är jobbig.

hard work work

besökare.

carro o josse kom hit igår, så jag o sis var med dom hela kvällen. jag o carro satt mest på mitt rum och bara pratade om allt och ingenting. sen åkte dom hem och jag somnade efter några timmar, när jag hade ordnat upp vissa saker. mihihi

my love

fit.

du pratar för mycket, låter mig inte få säga vad jag vill.
och andra du, du är bara tyst. för tyst..

in a strange kind of way

cover up.

jag vill gömma mig under ett täcke och ligga kvar så hela livet känns det som. jag har varken lust eller ork för något alls just nu.

looking back on what i've done
regret is all i see
i miss you
and the way it used to be

hit och dit.

jag vet inte vad jag ska säga.. det finns inget jag kan säga.
men jag ska få ordning på den här skiten, det har jag gett mig fan på.
tack och hej

for the ones who do not speak

pang bom.

jag stannade kvar i sveg igår, jag låg vaken hela natten, jag mår illa och vill hem.

i am damaged at best
like you've already figured out

krångel.

igårkväll var jag med malin, vi spelade the sims och åt tårta.
det var meningen att jag skulle lägga mig tidigare, men det sket sig, så imorse höll jag inte på o ta mig upp. jobbet har gått dåligt, jag har fått så himla många krångliga samtal, både såna där man måste fråga halva sykes för att få veta vad man ska göra, och även från såna som inte fattar ett skit, så man får sitta där och förklara i flera timmar hur dom ska gå till väga, utan reslultat... hmpf

just shut your pretty eyes

gasp for air.

jag tror inte jag överlever den här dagen. jag är så förbannat jävla trött, och har för mycket att tänka på just nu.

the hardest part.

full rulle.

i fredags efter jobbet kom eva, kenneth o jennie och hämtade upp mig. var o fixade lite på sveg sen hämtade vi cissi som slutade senare. väl på nilsvallen blev det grillning. och sen blev det utgång. kvällen var riktigt rolig, men slutade inte alls lika bra.
igår låg jag o cissi i sängen hela dagen och latade, jag fyllde ju år också. så jag fick nånga grattis under kvällen/natten/dagen. när vi åt middag så hade eva o kenneth köpt helena-ballonger till mig och sen blev det glasstårta. kollade på film och sen ställde vi oss iordning för att sedan dra ut på sveg. även den kvällen var rolig till en början, men slutade inte lika bra. tråkigt nog..
idag har vi bara sovit, och mamma kom och hämtade mig. nu är det massa folk här o fikar, och jag har fått pengar.

would you change?

svårt val.

nu sitter jag här och funderar på vad det är jag ska ha med mig för grejer till sveg i helgen.. det är svårt det där med klädvalet måste jag säga. tål att tänkas på ett tag till..
på lördag fyller jag år också, men kalaset för släkten får bli på söndag eftersom att jag som sagt är borta. det enda som behöver göras är att klara av en till arbetsdag innan helgen står på tur.

don't need a reason to
do the things that I do
no need to impress you
just wanna undress you

tjopp.

sitter på jobbet och har tagit ett samtal än så länge. nu väntar jag bara på att klockan ska närma sig nio så att cissi kommer och jag får lite pratsällskap. det skulle behövas.

things you want to hear

paus.

det går bättre och bättre för mig på jobbet. och ibland kan det till och med vara roligt att hjälpa andra, och göra folk glad.
snart är det björnfesten, vilket innebär att jag också fyller år. men som det ser ut nu så blir mitt kalas på söndag istället, eftersom att det blir lite knivigt att få ihop det hela annars.
förresten så blir jag väldans glad av solen som har vågat fram igen.

my sweetest friend

spöke.

idag tog jag mitt första samtal på sykes. och satan!, vad nervös jag var. jag var helt vit i ansikter under/efter det. men det rullade på, och jag klarade faktiskt av att svara på frågor några utan hjälp av andra. imorn väntar en ny dag, och det känns väl lite sådär..
häddal förlorade på matchen idag också, HELVETE säger jag bara. inte alls roligt.

you fucked up everything.